Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: CURLOPT_FOLLOWLOCATION cannot be activated when safe_mode is enabled or an open_basedir is set in /usr/local/hosting/home/lukasandrysek.cz/web/www/wp-content/plugins/custom-audiences-enhancer/includes/classes/utils/Utils.php on line 1651

Co je e-mail marketing a jak s ním začít?

Email marketing - jak začít

Mnoho lidí si pod pojmem email marketing představí rozesílání emailových zpráv. Tak proč s tím dělat nějakou vědu… Koupíte si databázi, rozešlete co nejvíce emailů a někdo se snad chytne, ne?

Jestli k email marketingu budete mít právě takový přístup, nedopadnou vaše kampaně dobře a dokonce hrozí, že se ocitnete ve vážných právních problémech.

Pro mnoho jednotlivců i firem je email atraktivní formou marketingu především proto, že má nízké náklady a může mít velkou výkonost. Jestli ale chcete začít dělat email marketing na profesionální úrovni, budete potřebovat i nějaké ty profesionální nástroje. Ty zdarma samozřejmě nejsou, ale ušetří vám spoustu času, možných problémů a především vám umožní pracovat na zmíněné profi úrovni. Nabídne vám automatizaci, práci s různými skupinami odběratelů, filtrování a především podrobnou statistiku vašeho snažení. Bez těchto aspektů rozumný emailing provozovat nelze.

Jako u všech vašich marketingových aktivit, je dobré, si zvolit cíl, který chceme dosáhnout.

Mezi vaše možné cíle může např. patřit:

  • Dát o sobě vědět – uživatele oslovit, zaujmout
  • Budovat si svůj expertní status – eml komunikací u něj vzbudit důvěru a přesvědčit o vaší odbornosti
  • Získat nové klienty – nabídnout své služby
  • Získat návštěvnost webu nebo sociálního profilu
  • Pečovat o stávajícího zákazníka – spokojenost, rady, tipy, akce

Díky tomuto procesu si budujete, více než zákazníky, spíše komunitu. Velkou chybou, u většiny firem, je snaha hned úvodním emailem prodávat. Mnohem lepší strategií je ale k emailingu přistupovat jako k nástroji, kterým si budujete spíše zákaznickou komunitu, se kterou můžete v budoucnu dále pracovat. Nezapomeňte, že dle statistik je až 3x težší (a dražší) získat nového zákazníka, než znovu prodat tomu stávajícímu…

K čemu tedy ten emailing může prakticky sloužit?

K výzvě k určité akci
Zmíněnou akci může být např. přihláška na webinář, registrace k odběru newsletteru, stažení slevového kupónu, ebooku atp.

K posílání novinek
Opakované zasílání novinek v určených intervalech. Nemusí to být pouze nabídka zboží a služeb, ale novinky z oboru, zajímavé návody, tipy, články z vašeho webu nebo blogu. Takovým způsobem si totiž začnete budovat publikum, které se na vaše emaily bude těšit, protože jsou pro ně zajímavé a budou jim pomáhat. Budujete důvěru. Odkazujete na články na webu a tím získáváte relevantní návštěvnost.

Posílání přehledu událostí za určité období
To může být např. přehled článků na blogu. Tyto přehledy jsou pro mnohé odběratele praktické. Podmínkou ale je, že se o vaše informace musí opravdu zajímat.

Posílaní speciálních nabídek
Občasně zašlete svým odběratelům email s odkazem na stažení e-booku, kupónu na slevu atp. Něco co opravdu ocení a je určeno pouze jim. Něco, co jinde nezískají. Dáte jim pocit exklusivity, kterou jistě ocení.

Posílaní emailového seriálu
Vytvořte sérii emailů, které se budou automaticky posílat odběratelům podle určených pravidel a v různých časových intervalech (dle přihlášení k odběru seriálu). Výhodou je zmíněná možnost celý proces automatizovat, prohlubovat důvěru a následně směřovat odběratele ke koupi.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.