Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: CURLOPT_FOLLOWLOCATION cannot be activated when safe_mode is enabled or an open_basedir is set in /usr/local/hosting/home/lukasandrysek.cz/web/www/wp-content/plugins/custom-audiences-enhancer/includes/classes/utils/Utils.php on line 1651

Marketing a zákazníci

Marketing Vám pomůže získat nové zákazníky. Pomocí dobře navrženého a důsledně dodržovaného marketingového plánu získáte nové zákazníky. Zní to dobře? Bohužel to ale nebude hned.

Z praxe vím, že většina firem, se kterými jsem začal spolupracovat, měla již od začátku přemrštěné představy o tom, jak se najednou (pochopitelně okamžitě) vše změní – zákazníci se jen pohrnou a oni budou prodávat a prodávat a prodávat a …. víte co.

V marketingu, ale více než dobře funguje pravidlo vytrvalosti (o pravidlech a zásadách se dočtete později) a systémového analyzování zpětných vazeb.

Jednodušeji řečeno, musíte se ptát. Kdo jsou Vaši kdo jsou Vaši zákazníci, kde se o Vás dozvěděli, které výrobky se jim zamlouvají a mnoho dalšího.

Po pečlivém uvážení si s odstupem času uděláte jasnou představu, které z Vašich marketingových a propagačních metod zachováte (ty funkční) a které nikoliv.

Marketing Vám pomáhá udržet si Vaše stávající zákazníky. Usmíváte se? Proč by Vaši zákazníci nakupovali někde jinde? Vždyť byli u Vás tehdy (před 5ti lety) tolik spokojeni…

Je podloženo výzkumem, že získat nového zákazníka je až 5x těžší a finančně náročnější, než si udržet stávajícího. A přitom to není, tak složité.

Vaši zákazníci určitě mají rádi, když si je hýčkáte, když se o ně zajímáte, když jim nabídnete Vaši věrnostní kartu, když nakupují u firmy, která je známá a mnoho dalšího, co jím dozajista můžete nabídnout.

Tip
Je až s podivem, kolik podnikatelů a obchodníků se vůbec nezajímá, kdo jsou jejich zákazníci a především to, jak se o nich dozvěděli.

Určitě jste na internetu narazili na různé dotazníky o spokojenosti s nákupem, co byste uvítali, kdy a kde jste nakupovali podobné zboží a především, jak jste na nás vůbec přišli.
V případě, že Vás tvůrce nijak nemotivoval svůj dotazník vyplnit (sleva, nějaký bonus či dárek), jistě ho mnoho z vás okamžitě ignorovalo – ztráta času…

Vy tyto informace můžete získat jednoduše a úpně zadarmo! Při každém kontaktu s novým zákazníkem se na tyto skutečnosti ptejte! Když se Vám podaří tyto otázky vhodně začlenit do hovoru, zákazník Vám je rád a především pravdivě zodpoví.

Je samozřejmé, aby takový průzkum dělali i Vaši kolegové a zaměstnanci. Musíte je ale trošku proškolit… Zákazník by rozhodně neměl slyšet nic takového jako např. “Jo, a šéf ještě chce, abych se ještě zeptal na toto…”

Odpovědi si pak poznamenejte do sešitu nebo počítače.

Z odpovědí pak vyčtete:
Spokojenost s nákupem – slabé či silné prodejní stránky.
Co by uvítal – přání zákazníka a nalezení vhodného tématu pro další kontakt.
Kdy a kde provedl poslední nákup – loajalita a perspektivita zákazníka.
Kde se o nás dozvěděl – která forma reklamy je nejefektivnější.
Případně mnoho dalšího.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.